Vücutta ödem attıran besinler

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Yaz mevsiminde ödem daha çok artar.Kiloyu artırır ve şişlikler meydana gelir.Fazla tuz ile şeker kullanmanın da sebep olduğunu Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik ifade etti.Ödem attıran bazı besinler:

Kayısı:Potasyum açısından zengin olan besinler vücut sıvılarında sodyum-potasyum dengesini korur ve ödemi engeller.Günde yaklaşık 3-4 kayısı tüketin.Bu sayede vücuttaki ödemler kolayca sökülür.

Ananas:Ananas bromelain maddesi içerir.Bu madde selülite yol açan proteinleri parçalıyor.Bu şekilde vücuttaki su atımı artıyor.Hem de bulundurduğu yüksek lif ve bağırsakların bir düzen içinde çalışıp vücuttan daha rahat su atmasına yardımcı oluyor.Bilhassa ödemi hissettiğiniz zaman günde 1 porsiyon ananas yemek iyi gelecektir.

Salatalık:Bulundurduğu beta karoten ve C vitamini gibi antioksidanlar sayesinde %96 su içermekte.En çok da sıcak havalarda ara ara salatalık yerseniz vücutta kaybedilen su geri kazanılır.Salatalığı suya doğrayıp bekletmek de antioksidan kapasitesi yüksek bir su tüketilmesini, böylelikle ödemin atılmasına katkı sağlıyor.

Yaban mersini:İçinde bulundurduğu A,B,C vitaminleri ve yüksek miktarda lif sayesinde sindirim sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı oluyor.Hem de kabızlığı engelliyor.Sindirimi kolaylaştırdığından ödemi de kolayca söktürüyor.

Süt:Süt,yoğurt ile kefir bulundurdukları yüksek  miktarda kalsiyumla vücut sıvılarında mineral dengesini korur.Ödemi engeller.Her gün yaklaşık 2-3  su bardağı süt ürünü tüketin.Bu şekilde ödemi atmanın yanı sıra sağlıklı da beslenmiş olursunuz.

Maydanoz:Çiğ tükettiğiniz zaman besin içeriği en zengin olan sebzeler arasında yer alır.Bulundurduğu yüksek miktarda lif ile C vitaminiyle ödemi kolayca atar.Ödem meydana geldiğinde çiğ halde tükettiğiniz zaman haşlayın ve suyunu için.Fakat bunun da fazlası zarar.Aşırı tüketildiğinde vücut tamamen içindeki suyu atar ve tansiyon düşüklüğüne yol açar.

Turp:Vücutta artan homosistein kalp krizi, inme, bacaklarda dolaşım bozukluğu ile ödeme yol açıyor.Turp potasyum ve folat bakımından zengin olduğu için doğal diüretik besinlerden biri.Folik asit kanda homosistein seviyesinin azalmasını sağlar.Haftada 1 -2 kez turp tüketmek ödemin atılmasına fazlasıyla katkı sağlıyor.Fakat gaz sorununa yol açacağından haşlayıp yemek ve suyunu tüketmek yararlı olacaktır.

İlginizi Çekebilir :   Bebeklerde emzik kullanmanın zararları

Yulaf:İçinde  beta glukan bulundurduğundan  bağırsak hareketlerinin artırır, dolaşım ile sindirimin hızlandırır böylelikle vücuttaki ödemi söktürür.Sütle pişirin,yoğurdun içine katın,kurabiye ile keklerde bulundurun.Yulafı mutlaka tüketin.

Biberiye:Bir sağlık probleminiz yoksa biberiye, ısırgan otu, kiraz sapı ile funda yaprağı gibi bitkilerin çaylarını tüketmek ödemi söktürmeyi sağlar.Biberiye bulundurduğu tanen,organik asitler,acı maddeler,glikozit ile uçucu yağlar sayesinde kan dolaşımını hızlandırır.Ve ödemi vücuttan atar.

Su:Günde 2-2,5 litre su tüketmek ödemi engellemekte büyük rol oynar.Bu suyun içine örneğin çubuk tarçın, elma dilimleri, salatalık dilimleri ya da  taze nane yaprağı gibi besinleri koyun.Bu şekilde suyun antioksidan kapasitesinin arttırmasının yanı sıra ödemi söktürür ve tadı daha güzel olur.

Yorum Bırakın

*